Pedagoška enota za šport

Pedagoška enota za šport

Opis športnih vadb

Pri vadbi izvajamo različne samostojne in kombinirane vaje brez ali z uporabo različnih pripomočkov. Vaje so izbrane tako, da z njimi vplivamo na mišice rok, trupa in nog, ter izboljšujemo srčno-dihalne kapacitete. Vadba je zelo pestra, saj na vsaki uri izvajamo drugačne vaje in oblike vadb. Poslužujemo se vadbe po postajah, obhodne in intervalne vadbe, poligonov,... Namen vadbe je razvoj in ohranjanje osnovnih in specifičnih gibalnih vzorcev, ki so nujno potrebni v vsakodnevnem življenju.

V programu fitnesa uporabljamo trening oziroma vadbo na orodjih, ki je preprosta za izvajanje, saj so naprave prilagojene biomehaniki gibov, ki jih izvajamo. Vadba na njih je zelo priporočljiva za začetnike in za vse, ki imajo probleme s koordinacijo. Vaje so prilagojene stimulaciji določene mišice, kar je pomembno pri rehabilitaciji in poškodbah. Vadba na orodjih poteka hitro, saj s preprostim preklopom povečamo obremenitev. Vadbo pričnemo na kardio napravah (kolo, steper, orbitrek, veslač, tekaška steza...) in s tem pripravimo telo na ustrezno stanje za krepitev mišic, izboljšamo prekrvavljenost in razteznost mišic, vezi in ligamentov, kar je ključnega pomena za vadbo z bremeni. Nadaljujemo z izvedbo programa in na koncu raztezanjem.

Možna je tudi vadba s prostimi utežmi in z lastno težo.

Pilates je edinstven sistem vadbe, ki povezuje vaje za krepitev, gibljivost in vaje, kjer kot obremenitev uporabljamo upor. Glavni namen vadbe je krepitev mišic trupa (vse trebušne in vse hrbtne mišice), ohranjanje stabilnosti telesa med izvajanjem gibanja z nogami in rokami, mobilizacija hrbtenice ter izboljšanje gibljivosti. Vadba poteka ob mirni glasbeni spremljavi. Vaje se izvajajo na blazinah v sedu, v  trebušni in hrbtni leži ter v mešanih oporah. Pri vadbi bomo uporabljali tudi elastične trakove in male žoge.

Vadba, ki je primerna tako za začetnike kakor tudi za tiste, ki že imajo nekaj izkušenj s prakso joge. Temelji na dobrih osnovah poznavanja telesa, dihalnih in drugih tehnik, ki pripomorejo k boljši sproščenosti telesa in uma.

Joga stretching je vadba, katere cilj je izboljšanje telesne drže, gibljivosti in sprostitve celotnega telesa. Vadba je preplet joge, pilatesa in sprostilnih tehnik. Vadba poteka brez uporabe športnih copat.

Prijave zbiramo na ana.ravbar@ff.uni-lj.si

ZAČETNI TEČAJ 

Začetni tečaj vadbe joge je namenjen tistim posameznikom, ki še nimajo izkušenj z jogo ali pa želijo osvežiti svoje osnovno znanje joge. Študentje bodo spoznali osnovne skupine telesnih položajev, osnovne dihalne tehnike in se naučili pomena celostne sprostitve. Znanje, ki ga posamezniki pridobijo z začetnim tečajem joge je pogoj za poglabljanje znanja v nadaljevalnem tečaju.   

Pri tej vadbi se boste naučili različnih udarcev z nogami in rokami ob spremljavi glasbe. Namen vadbe je okrepiti  mišice rok in nog, vseh trebušnih mišic, hrbtnih in ramenskih mišic in predvsem mišic zadnjice. Z vadbo se pospeši izguba odvečnih kilogramov in pridobivanje ter vzdrževanje splošne telesne kondicije. Spoznavali bomo osnovne elemente borilnih veščin (udarci z roko in nogo) in aerobike. Aerobox je srednje do zelo visoko intenzivna skupinska vadba.

Vadba je zasnovana podobno kot TNZ aerobika. Ima uvodni aerobni del, ki ne vsebuje koreografije (izvajajo se le določeni koraki in elementi) oz. poteka na kardio napravah. Drugi del vadbe je namenjen razvoju in ohranjanju moči. Z izbranimi vajami brez in z različnimi rekviziti ali na fitnes napravah krepimo mišice rok in ramenskega obroča, stabilizatorje trupa in mišice nog. Zadnji del vadbe je namenjen raztezanju s katerim pripomoremo k boljši gibljivosti. Obvezna oprema: udobna športna oblačila, čisti športni copati in brisača.

Bodi fit je vadba, ki je prilagojena željam in potrebam vsakega študenta posebej. Pred pričetkom vadbe se dogovorimo in naredimo program ter izbor vaj glede na želje študenta (npr. povečanje splošne ali specifične kondicije, korekturne vaje za boljšo telesno držo, povečanje moči, oblikovanje telesa, izboljšanje gibljivosti). Vaje se izvajajo brez in z uporabo različnih pripomočkov ter na fitnes in kardio napravah. Obvezna oprema: udobna športna oblačila, čisti športni copati in brisača.

Aerobika je skupinska aerobna vadba ob spremljavi glasbe s poudarkom na vajah za krepitev in oblikovanje trebušnih mišic, nog in zadnjice. Prvi del vadbe je namenjen ogrevanju z različnimi gibalnimi strukturami, v drugem delu pa sledi sklop vaj za oblikovanje telesa in pridobivanju moči. Z raztezanjem na koncu vadbe pripomoremo k večji gibljivosti. Glede na tempo glasbe ter uporabo različnih pripomočkov (elastika, žoge…) se spreminja intenzivnost vadbe. Vadba je koreografsko enostavna, namenjena tako začetnikom kot tudi tistim z več telesne kondicije.

Je popolnoma originalen pristop k tej starodavni indijski veščini, ki združuje um, telo in duha. Integralna joga združuje vse, na zahodu dokaj nepoznane tehnike joge(Hatha joga, Karma joga, Radža joga, Nada joga, Krija joga, joga Nidre, Kundalini joga in celotno filozofijo joge skupaj z Ajurvedsko medicino) Vadba poteka po sistemu, ki ga je zasnoval Sri Aurobindo in njegov učenec Sri Chinmoy. Po programu vadbe integralne joge se bomo najprej seznanjali z integralno hatha jogo in vsemi oblikami jogijskega dihanja. Spoznali bomo joga nidro in njene učinke sproščanja. V nadaljevanju pa se bomo ukvarjali s kombinacijo krija in hatha joge. Ker brez meditacije pri jogi ne gre, se bomo spoznavali tudi z različnimi oblikami le - te. Torej, celostno bomo skušali pristopiti k vadbi ter tako uravnovešati telo – duha – um.

Vodna aerobika je oblika skupinske vadbe ob spremljavi glasbe z mnogimi pozitivnimi učinki, saj vzgon vode zmanjša pritisk na sklepe (kolena, kolki, gležnji), zaradi česar je primerna tudi za tiste s povečano telesno težo in ostale, ki jim druge vrste gibanja predstavljajo težavo (posamezniki z bolečinami in težavami v sklepih). Z vodno aerobiko vplivamo na izboljšanje in ohranjanje vzdržljivosti, moči, koordinacije in ravnotežja. Vadba vpliva predvsem na srčno žilni sistem in dihala, voda pa nudi telesu rahlo masažo, ki vadečim vzbuja občutek ugodja in sproščenosti in je še posebej učinkovita pri odpravi celulita. Vodna aerobika je primerna za vse, ne glede na predhodno znanje, izkušnje, treniranost in znanje plavanja, čeprav je slednje zaželeno. Vadba poteka ob glasbi v vodi doprsne globine in se izvaja s pripomočki »kače« (angl. noodle)in vodne ročke. Termalnemu ogrevanju sledi aerobni del, krepilni in raztezni del.

Je plesno športna vadba, ki je namenjena vsem, ki se želijo naučiti osnov ali nadgraditi znanje salse. Poudarek je na učenju plesnih koreografij salse, bachate, kizombe, skladnem gibanju z glasbo, orientaciji v prostoru, razvijanju koordinacije, doživetju užitka ob skladnem gibanju z glasbo.

Zaradi trenutne situacije glede Covid – 19 bomo pri odbojki začeli z delom na izboljšanju telesne pripravljenosti. Po ogrevanju bomo delali vaje v Fitnessu. Izbor vaj bo namenjen izboljšanju kondicijske priprave za odbojko. Ko bo stanje dovoljevalo bomo nadaljevali z odbojko.

Zaradi trenutne situacije glede Covid – 19 bomo pri košarki začeli z delom na izboljšanju telesne pripravljenosti. Po ogrevanju bomo delali obhodno vadbo. Izbor vaj bo namenjen izboljšanju kondicijske priprave za košarko. Ko bo stanje dovoljevalo bomo nadaljevali s košarko.

Na urah košarke se bomo spoznali s tehničnimi in taktičnimi elementi. Pri košarki obstajajo različne tehnike meta, podaj, vodenja žoge in skokov, specializirana igralna mesta ter posebne napadalne in obrambne postavitve. Poudarek bo na igri 1:1, 2:2, 3:3 na en koš ter 5:5 na dva koša, v katero bomo vmestili omenjene tehnične elemente.

Zaradi trenutne situacije glede Covid – 19 bomo pri nogometu začeli z delom na izboljšanju telesne pripravljenosti. Po ogrevanju bomo delali obhodno vadbo. Izbor vaj bo namenjen izboljšanju kondicijske priprave za nogomet. Ko bo stanje dovoljevalo bomo nadaljevali z nogometom.

Nogometne ure bodo zajemale tehnične in taktične elemente igre ter samo igro 4:4, 5:5. Skozi igro bomo vključili elemente kot so vodenje žoge, udarci žoge, sprejem in prenos žoge, preigravanje igralca, odvzemanje žoge ter pravilni položaji igralca in njegova vloga na igrišču.

Nogometne ure bodo zajemale tehnične in taktične elemente igre ter samo igro 4:4, 5:5. Skozi igro bomo vključili elemente kot so vodenje žoge, udarci žoge, sprejem in prenos žoge, preigravanje igralca, odvzemanje žoge ter pravilni položaji igralca in njegova vloga na igrišču.

Spoznali bomo osnove igre 1:1 in 2:2, osnovna pravila igre in način štetja. Začeli bomo z  pravilno držo loparja, pravilno izvedbo servisa in osnovami udarjanja. V nadaljevanju bomo spoznali t.i. spin udarce ter del osnovne taktike igre. Da vadba ne bo preveč monotona bomo včasih igro naredili bolj zabavno.

Badminton je šport, pri katerem se uporabljata lopar in operjena žogica iz plutovine. Igralec poskuša udariti žogico preko mreže v nasprotnikovo polje. Igra se lahko tudi v parih. Na naših urah badmintona pa se bomo naučili pravilne drže loparja, udarce z loparjem, postavitev na igrišču, pravil igre ter sistemov igre 1:1 in 2:2.

Z vidika zdravja velja kolesarjenje za eno najboljših oblik gibanja. Kolesarimo lahko vsak dan, ko se odpravimo po vsakodnevnih opravkih.  

Kolesarjenje pozitivno vpliva na telesno in duševno zdravje, splošno počutje in ne nazadnje tudi na intelektualne sposobnosti. Kolesarjenje pomeni vitalnost in sproščenost, ki je lahko dosegljiva širokemu krogu ljudi in ni pogojena s socialno strukturo, starostjo ali s spolom.

Kolesarjenje poteka enkrat tedensko dve šolski uri po kolesarskih poteh Ljubljane z okolico.
Mestni sistem izposoje koles Bicikelj ponuja izposojo kolesa na avtomatskih postajah v širšem območju okrog središča Ljubljane. Izposoja je tako rekoč brezplačna. 

Za udeležbo v programu kolesarjenja je potrebno brezhibno kolo, čelada in udobno športno oblačilo. Začetek vadbe je v Mostecu, poteka pa v mesecu aprilu in maju.

Na začetnem tečaju rolanja se naučimo osnovnih gibanj, ustavljanj in zavijanj. Spoznamo skrivnosti vzdrževanja rolerjev, umetnost menjave koles, na kaj moramo paziti pri nakupu rolerjev in zaščitne opreme, itd. En dan je namenjen tudi izletu v 'mesto', kjer se srečamo in spoprijateljimo z vsemi nadlogami, ki prežijo na rolarja v prometu (luknje, kanali, pesek, pločniki, klančine …). Po tečaju boste lahko samozavestno rolali tudi po eni nogi, delali 'limonce', se ustavljali z zavoro, v travi in pesku ter zavijali kot pravi mojstri. Potrebujete: svoje rolerje, ščitnike za zapestje, kolena in komolce ter kolesarsko čelado.

Vadba je namenjana vsem, ki želijo izboljšati svojo telesno vzdržljivost. Z vadbo se krepi srčno-žilni sistem ter povečuje pljučna kapaciteta. Vadba je zelo raznolika, izvaja se kot delo po postajah, z intervali in vaje s pripomočki (kolebnica, glide, elastika…). Na vadbi se bomo poleg aerobnemu delu posvetili tudi krepilnim vajam in vajam za stabilizatorje telesa. Svoje telo bomo na vadbi pripravili na daljše telesne napore in izgubili zadihanost ter preprečili nalaganje odvečnih kilogramov.

Na urah teka bomo lahkotno tekli po Tivoliju, Rožniku in Mostecu. Spoznali se bomo s pravilno tehniko teka ter prehrano pred in med tekom. Poudarek bo na spremljanju srčnega impulza in njegove pomena za zdravje. Govorili bomo o zdravstvenih razlogih za tek in o pravilni izbiri športne opreme. Zbor je vsak četrtek 10:30 pred ŠD Rožna dolina.

Nordijska hoja nam je kot oblika gibanja najbližje in je primerna za vsakogar. Uporaba palic omogoča, da pri hoji uporabljamo tudi mišice trupa in rok, kar znatno poveča učinek vadbe, tudi  do 40 % več kot pri običajni hoji.S tako obliko vadbe dosežemo izboljšanje osnovne in specialne aerobne vzdržljivosti ter izboljšujemo funkcionalnost srčnožilnega sistema, saj je zaradi vključevanja velikega števila mišic idealna za razvijanje te sposobnosti. Vadba pripomore k izgubi in uravnavanju telesne teže, lahko  se uporablja v rehabilitacijske namene ali pa samo kot obliko rekreacije, ki je osnova za zdravo življenje. Nordijska hoja ima več tehnik, katere določajo stopnjo intenzivnosti vadbe. Od čisto osnovne oblike gibanja kot je hoja, hoja s pomočjo palic v tehniki dvotaktnega diagonalnega koraka do tro koraka in štiri koraka s soročnim odrivom. Vadba je primerna za vse nivoje predznanja in vzdržljivosti, potrebujete športno obuvalo in pohodne palice.

Alpsko smučanje se bo odvijalo na smučišču Krvavec. Skupine bomo razdelili po homogenosti in se spoznali z različnimi elementi alpskega smučanja glede na znanje skupine. Poudarek bo v prvi meri na varnosti na smučišču ter kontroli hitrosti.

Pohodništvo bo potekalo v mesecu oktobru, novembru in začetku decembra ter april, maj. Spoznali se bomo s pravilno tehniko hoje v hrib, prehrano v času hoje in pred njo ter termoregulacijo. Pozorni bomo na pravilno in ustrezno športno opremo ter varnostjo pri hoji v hribih. 10 prisotnosti na pohodništvu se prizna kot en semester.

Prijave so vsak teden sproti za petkov pohod na Šmarno goro. Prijavite se do četrtka do 18:00 na e-mail pred. Aleša Močnika.

6 planinskih izletov se šteje kot dva semestra; 3 planinski izleti se štejejo kot en semester. Planinski izleti bodo vsak mesec od novembra 2019 do maja 2020.

Prijavite se za vsak izlet posebej pri vodji izleta!

10.10. Hochlantsch (1.720 m), Randgebirge östlich der Mur, Avstrija 
ZNAČAJ TURE: nezahtevna označena pot 
IZHODIŠČE: Mixnitz., HOJE: 7 ur, V.R.: 1.300 m 
OBVEZNA OPREMA: letna planinska oprema, 
PREVOZ: kombi 
ŠT UDELEŽENCEV: max. 18, 
PRIJAVE: do 13.7. 
VODJA: Marjan Gantar - tel. 031 240 537 

7.11. Babji zob (1.128 m), Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 
ZNAČAJ TURE: nezahtevna označena pot 
IZHODIŠČE: Kupljenik, 
HOJE: 4 ure, V.R.: 500 m 
OBVEZNA OPREMA: letna planinska oprema, 
PREVOZ: avto 
ŠT UDELEŽENCEV: max. 18, 
PRIJAVE: do 5.11. 
VODJA: Tomaž Petan - tel. 031 779 199

5.12. Sljeme (1.033 m), Medvednica, Hrvaška 
ZNAČAJ TURE: nezahtevna označena pot 
IZHODIŠČE: Zagreb, 
HOJE: 6 ur, V.R.: 900 m 
OBVEZNA OPREMA: letna planinska oprema, 
PREVOZ: kombi 
ŠT UDELEŽENCEV: max. 18, 
PRIJAVE: do 3.12. 
VODJA: Tomaž Šarc - tel. 041 780 981

Tečaj jadranja poteka na otoku Murter v marini Jezera. Poteka od nedelje do sobote. Naučili se boste vseh praktičnih navtičnih veščin na morju, da se boste lahko samostojno odpravili na morje. Vrste tečajev: začetni, nadaljevalni, skiperski Tečaj obsega: o spoznavanje jadrnice (osnovnih tehničnih značilnosti in pomorskih izrazov), o teoretično in praktično učenje tehnik jadranja (obrat proti vetru in z vetrom, manevriranje, jadranje proti vetru in z vetrom) in pravil na morju (osnovna pravila in izogibanje trčenju), o osnove navigacije, o mornarske veščine, o osnove meteorologije na morju, o organiziranje dela in življenja na morju.

Drsanje poteka v Hali Tivoli, kjer je drsanje organizirano v eno smer z vmesnimi menjavami smeri. Na začetku se ogrejemo s prostim drsanjem, sledi vadba posameznih drsalnih prvin, kot so pravilno odrivanje v stran, vožnja po eni nogi, limonce naprej in nazaj, obrati, zaustavljanje. Za zahtevnejše se učimo prestopanje naprej in nazaj.

Vadba je primerna tudi za začetnike.

Potrebne so lastne drsalke, primerno nabrušene, rokavice, udobno oblačilo in po želji kolesarska čelada. Drsalke si lahko tudi izposodite (4 € na vadbo).

Program ni primeren za neplavalce. Vadba je vodena in poteka v bazenu Tivoli v plavalni stezi. Program obsega prosto plavanje, učenje tehnike plavanja prsno, kravl, skok na glavo in potapljanje na dah.

Potrebujete oprijete kopalke, plavalna očala in plavalno kapo.

Vadba je namenjena vsem, ki želijo izboljšati svoje vsesplošno počutje. Na vadbi se bomo posvetili različnim vidikom napredka v vseh gibalnih sposobnostih. Pozornost bomo posvetili tudi izboljšanju imunskega sistema. Vadba je zelo raznolika, izvaja se v naravi in je namenjena odpravljanju bolečin. Za vadbo je potrebna športna obutev in oblačila, primerna vremenu.

Pri vadbi izvajamo različne samostojne in kombinirane vaje. Vaje so izbrane tako, da z njimi vplivamo na mišice rok, trupa in nog, ter izboljšujemo srčno-dihalne kapacitete. Vadba je zelo pestra, saj na vsaki uri izvajamo drugačne vaje in oblike vadb. Poslužujemo se vadbe po postajah, obhodne in intervalne vadbe,... Namen vadbe je razvoj in ohranjanje osnovnih in specifičnih gibalnih vzorcev, ki so nujno potrebni v vsakodnevnem življenju. Oprema: športna obutev in oblačila.

Vadba je namenjena vsem, ki želijo izboljšati svojo telesno vzdržljivost. Z vadbo se krepi srčno-žilni sistem ter povečuje pljučna kapaciteta. Vadba jeraznolika, izvaja se v z lastno težo in pripomočki, mi jih najdemo v naravi. Vadba je sestavljena iz kondicijskega dela in vajami za krepitev mišic. Vadba je namenjena vsem, ki si želijo narediti kakovosten trening v naravi.

Poteka meseca maju v Bovcu. Adrenalinsko doživetje po in ob reki Soči. V treh dneh (petek, sobota in nedelja) so v programu zajete aktivnosti kot so: rafting, kanjoning (hoja po ozkih soteskah hudourniških potokov, skakanje v bistre tolmune, spuščanje po slapičih in slapovih), kajak, orientacijski pohod, funkcionalni trening, aktivno sproščanje in druge aktivnosti ob tabornem ognju. Natančen program bo objavljen meseca aprila, ko bo možna tudi prijava preko elektronske pošte.

Sodelavke in sodelavci oddelka