Didactics of History II

Didactics of History II

Study Cycle: 2

Lectures: 30

Seminars: 60

Tutorials: 0

ECTS credit: 9

Lecturer(s): prof. dr. Trškan Danijela

1. Didactic and methodological characteristics of history lessons:
Development of didactics of history.
Structure, characteristics and use of history curricula, textbooks and manuals for elementary and secondary schools.

2. Alternative learning lessons:
Authentic tasks and activities. Extra-curricular activities at school and outside school. Field work. Modern teaching and learning approaches (gamification, multisensory learning, experiential learning, reverse learning and teaching …).

3. Assessment and grading:
Types of assessment and grading (written, oral, alternative). Bloom's and revised Bloom's taxonomies. Formative evaluation. (Alternative) assessment with rubrics.

4. History teacher:
Action research work and life-long learning.
Competences of a teacher. Traineeship, state teacher examination and school legislation. Class teacher, pedagogical documentation and inspection. Pupils with special needs and gifted pupils. Strategies for preventing inappropriate behaviour in history lessons.

5. Current questions in the 21st century:
European dimension, multiculturalism, multiperspectivity, sensitive topics, local history, civic education, global education, distance school...

Students visit schools and museums.

Trškan, Danijela (ur.) (2002). Izbrana literatura 1. Priročnik za študente zgodovine pedagoške smeri in učitelje – začetnike. Didaktika zgodovine. Filozofska fakulteta: Oddelek za zgodovino, 124 str. COBISS.SI-ID - 19380578
Trškan, Danijela (ur.) (2002). Izbrana literatura 2. Priročnik za študente zgodovine pedagoške smeri in učitelje – začetnike. Didaktika zgodovine. Filozofska fakulteta: Oddelek za zgodovino, 104 str. COBISS.SI-ID - 19381090
Trškan, Danijela (ur.) (2008). Izbrana literatura 4. Priročnik za študente zgodovine pedagoške smeri in učitelje – začetnike. Didaktika zgodovine. Filozofska fakulteta: Oddelek za zgodovino, 155 str. COBISS.SI-ID - 37607522
Trškan, Danijela (ur.) (2016). Izbrana literatura 5. Priročnik za študente zgodovine pedagoške smeri in učitelje – začetnike. Didaktika zgodovine. Filozofska fakulteta: Oddelek za zgodovino, 225 str. COBISS.SI-ID - 62064482
Trškan, Danijela (2013). E-učbenik za Didaktiko zgodovine II. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za zgodovino, 324 str. COBISS.SI-ID – 53959778

Priporočena literatura:
Trškan, Danijela (2003). Sodobno pisno preverjanje in ocenjevanje znanja pri zgodovini v srednji šoli na izbranih temah 20. stoletja. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 194 str.
Stradling, Robert (2004). Poučevanje evropske zgodovine 20. stoletja. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 278 str.
Brodnik, Vilma et al. (2005). Kako do bolj kakovostnega znanja zgodovine. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 127 str.
Trškan, Danijela (2006). Izbrana literatura 3. Priročnik za študente zgodovine. Didaktika zgodovine: Terensko delo pri zgodovini v osnovni in srednji šoli. Filozofska fakulteta: Oddelek za zgodovino, 372 str.
Trškan, Danijela (2008). Lokalna zgodovina – učenje z odkrivanjem. 1. ponatis. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete, 346 str.
Brodnik, Vilma et al. (2010). Posodobitve pouka v gimnazijski praksi, Zgodovina. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 260 str.
Brodnik, Vilma et al. (2015). Izzivi razvijanja in vrednotenja znanja v gimnazijski praksi, Zgodovina. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, 224 str.
Trškan, Danijela (2016). Didaktika zgodovine 1996–2016: prispevki k zgodovini v šoli. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 357 str.
Brodnik, Vilma et al. (2018). Formativno spremljanje pri zgodovini: priročnik za učitelje. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 119 str.

Elektronska učilnica Didaktika zgodovine II: dz2013 (https://e-ucenje.ff.uni-lj.si/login/)